Tuesday, August 3, 2010

Kisah Emak

Mmmmm....aku ada satu kisah nk kongsi...
Penceritaan dilakukan oleh kwn lama aku di suatu ptg yg damai.
Kisah dalam cerita adalah cerita benar yg berlaku kpd beliau. Jika ada yg tidak benar, pedulikkan sbb point yg aku nk smpaikan bukanlah berkaitan dgn watak2 dlm kisah ini.

Kisah bermula seperti berikut:

Dia p hantar kete adik dia yg kemek accident kt salah satu tempat servis kereta berjenama dot dot. Setelah beberapa lama, dia telah pergi mengambil keretanya di tempat servis tersebut sbb org sana ckp kete dia udah siap. So, bila dia g, aik tetiba xsiap lg, ada benda keje yg xhbs buat, tunggu lama & ada laa sedikit mslh lg pd kete tu.

Nak dijadikan cerita, ada 1 kali tu mak dia ikut skali p tmpt servis tu. Mak dia ni jmpa la ngn manager customer service tu mengadukan mslhnya. Mungkin dgn nada yg xberapa disenangi oleh manager itu. Lalu manager itu menghalau mak dia ni keluar dr bilik. Kebetulan waktu tu dia p toilet, takde di tempat kejadian.

So, tidak berapa lama lps tu,ntah mcm mana mak dia ni bgtau dia psl kna halau tu. Maka bengangla dia kt manager tu. Berani halau mak dia. Dia g tnya manager tu knp halau mak dia, manager tu ckp ada salah paham. Oleh kerana manager tu xnk mintak maaf, dia yg sentiasa berkeadaan cool ni blah dr tmpt kejadian.

Dia tulis 1 surat kt bos bsr tempt servis kete tu complaint blah blah blah... Point dia dlm surat tu adalah utk membetulkan keadaan dimana seorg manager customer service xpatut bersikap demikian w/pun pelanggan itu ternyata bersalah. Bak kata org phg Customer is always right!!

Dipendekkan cerita, kes ni dh selesai. Dieorg mengaku salah. Sekian...

Kesimpulan @ pengajaran yg aku dpt dr cerita ni adalah bagaimana seorg anak mempertahankan & melindungi mak dia. "Mak saya x pergi sekolah, tp mak sy dh sekolahkan sy, jd kalo nk marah, marah kt sy, bukan mak sy"

Aku rasa xramai yg akan bertindak demikian, plg kuat pun blah dr situ @ naik angin ngn manager tu kt situ, tp cara tu xbrape berkesan sbb mungkin manager tu akan lakukan yg sama dgn org tua yg lain-lain.

Aku bangga ngn dia. Dia rela bertindak mcm tu demi mak dia.

Aku harap jika ada pihak2 yg terlibat dlm kisah diatas baca entry ni, jgn amik ati yee...

Aku cuma nk berkongsi tentang tanggungjwab seorg ank pd mak dia.

No comments:

Post a Comment