Sunday, July 4, 2010

Apa pendirian aku?

Mmmmm...apa pendirian aku?

1) Apa yg aku tau...mak dh buat yg terbaik utk anak2 dia.

2) Apa yg aku tau...aku xde hak utk judge sama ada 1 pihak salah, 1 pihak btul, dua2 pihak salah, dua2 pihak betul ataupun dua2 pihak ada salah dan betul.

3) Apa yg aku rasa...dalam keadaan, situasi dan takdir hidup mak yg sebegitu, itulah jalan yg terbaik yg patut mak lakukan. Jika diberi pilihan jln yg lain, mungkin keputusannya berbeza.

4) Apa yg aku fikir...jika aku ditakdirkan menemui jln hidup yg sama, aku fikir aku juga akan melakukan perkara yg sama, atau aku rasa aku akan memilih jln yg lebih baik utk diriku, iaitu berpisah. Tak perlu memikirkan anak2 nnti xde bapak kalau bercerai....tp at the end of the day bila anak2 dh besar, anak2 berani plk kuarkan pendapat yg bodoh & membuta tuli mengatakan aku bersalah kerana memilih jln itu.

Apa2 pun, aku berdoa agar mak sentiasa tenang menempuh sisa2 hidupnya. Aku sentiasa ada utk mak. Mak xperlu nak mempertahankan perkara itu, menidakkan perkara ini kerana aku tidak pernah menyalahkan mak dalam apa juga perkara.

Syukurku padaNya, kerana memberiku kesihatan utk bekerja menampung hidup & membahagiakan mak.

Syukurku juga padaNya, kerana memberi aku merasai pengalaman yang lampau. Dengan pengalaman itu aku berupaya menyelami hati mak.

i love u makk...!!

No comments:

Post a Comment